FAQs

Jeg vil gerne besvare de spørgsmål, jeg oftest bliver stillet af kommende brudepar i forbindelse med bryllupsplanlægningen. Det er af største betydning for mig at levere et kvalitetsprodukt, og at jeres bryllupsbilleder er noget, I vil nyde i mange år fremover. God planlægning er essentiel for succes, og derfor tilbyder jeg altid et indledende møde, hvor vi kan drøfte alle detaljer.

FAQs
  • Den mest bekvemme metode er at udfylde kontaktformularen på hjemmesiden og gerne inkludere en kort beskrivelse af jeres planer og ønsker. Jeg vil svare inden for 24 timer og informere jer om min tilgængelighed på den ønskede dato.

  • Nogle datoer er mere populære end andre og bliver booket op til et år i forvejen. Derfor kan det betale sig at være i god tid.

  • Det er ikke nødvendigt at have alle detaljer omkring jeres bryllup på plads for at kunne booke mig. Hvis I har fastlagt datoen for jeres bryllup, kan vi altid tilføje de resterende detaljer til kontrakten senere i processen.

  • Ved bookningen vil I modtage en kontrakt, der omfatter alle relevante oplysninger som dato, tidspunkter, adresser, pris, betaling osv. Det er afgørende at have fuld kontrol over detaljerne, og det anbefales, at I grundigt gennemlæser og accepterer kontrakten.

  • Det ville være en god idé at afholde et møde, hvor vi kan diskutere jeres bryllupsdag, jeres ønsker og behov. Når vi har indgået en aftale, tilbyder jeg som jeres bryllupsfotograf at arrangere et planlægningsmøde, hvor vi sammen kan gennemgå alle detaljer for den store dag og drøfte, hvordan I ønsker jeres bryllupsfotografering skal foregå. Vi kan mødes hos jer, på den ønskede lokation, eller vi kan afholde mødet over telefon, e-mail eller Google Meet.

  • Alle de billeder, I modtager, bliver omhyggeligt udvalgt og efterbehandlet for at optimere farver, lys og kontraster osv. Billederne vil blive redigeret i min signatur stil.

  • I vil ikke modtage alle billederne fra dagen. Testskud, dubletter og billeder, der er ude af fokus, vil blive sorteret fra. Det er min opgave at levere et kvalitetsprodukt, hvor jeg som fotograf kan stå inde for det leverede resultat. Derfor gennemgås alle billederne omhyggeligt, og de billeder, der ikke er brugbare, vil blive sorteret fra. Alle de resterende billeder vil blive redigeret og leveret til jer.

  • Som jeres fotograf er det min opgave at gennemgå alle billeder og nøje udvælge dem, der er brugbare og som skal efterbehandles. Det er ikke muligt at angive et præcist antal billeder, som I modtager, da det afhænger af dagens begivenheder. Men I kan forvente at modtage flere end minimumsantallet angivet i kontrakten. For en heldags fotografering fra forberedelserne til brudevalsen garanteres I mindst 500 færdige billeder.

  • De originale RAW-filer fra kameraet udleveres ikke. Disse billeder er rå og kræver efterbehandling. Alle de leverede billeder er færdigbehandlede og leveres i JPG-format.

  • I vil modtage billederne i høj opløsning i JPG-format på en USB-nøgle. På den måde har I mulighed for at få lavet prints af billederne, også i fremtiden. I vil også modtage billederne i en lavere opløsning egnet til brug på internettet via et online galleri. Alle billeder i onlinegalleriet samt på USB-nøglen er uden vandmærke.

  • Efter vielsen eller receptionen tager vi til den aftalte lokation. Her bør I afsætte cirka en time i jeres planlægning. Det er en god idé at have lidt ekstra tid i planen, da små forsinkelser i løbet af dagen nemt kan påvirke planlægningen.

  • Ved bookingen vil I modtage en faktura på 15% af det samlede beløb. Booking er først endeligt bekræftet, når 1. betaling er modtaget. Når vi nærmer os den store dag, vil I modtage en ny faktura på de resterende 85% af det samlede beløb, som skal betales senest 8 dage før jeres bryllup.

  • Billederne kræver efterbehandling for at sikre det optimale resultat. Derfor tager jeg den nødvendige tid til denne proces. I vil modtage jeres billeder senest 3 uger efter jeres bryllupsfotografering.

  • Desværre er vejret i Danmark ikke altid pålideligt. Derfor er det en god idé at have en backup-plan klar i tilfælde af dårligt vejr. Jeg medbringer altid en paraply, som kan bruges i tilfælde af let regn. Ved kraftig regn eller lignende kan vi søge ly under træer, bygninger, halvtag, pavilloner osv. Der kan skabes både smukke og anderledes billeder på sådanne steder. Alternativt kan vi finde en indendørs lokation, f.eks. hvor I skal afholde jeres bryllupsfest.

  • Jeg tilbyder ikke videofilmning. Min erfaring viser, at det bedste resultat opnås, når fotografen fokuserer enten på fotografering eller videofilmning. Tiden brugt på videooptagelse går fra tiden, der skal bruges på fotografering, og omvendt. Det kan betyde, at vigtige øjeblikke kan gå tabt enten i videooptagelsen eller i fotograferingen. Det er bedst at have to fotografer, hvor hver person fokuserer på en af opgaverne, for at sikre den bedste kvalitet. Jeg ønsker at levere det bedste resultat til jer, og derfor tilbyder jeg kun fotografering, som også er min personlige passion.

  • Ingen kan garantere sig mod uheld og ulykker. Men med min erfaring har jeg lært at tage højde for de fleste ting. Jeg medbringer altid backup-udstyr i tilfælde af tekniske problemer.

Hvis I har yderligere spørgsmål, er I meget velkomne til at kontakte mig.